Enige tijd geleden ben ik met mensen uit Tiel aan tafel gaan zitten voor een lamp.

Zij wilden er een hebben van circa 175 cm hoog.

Ik tekende drie bollen op een antraciet-kleurige voet. Omdat het van glas-in-lood zou gaan worden maakte ik iedere bollen acht-kantig, zowel horizontaal als verticaal.

Die bollen staan op elkaar. Omdat lood een erg zacht metaal is zou deze constructie niet lang leven. Daarom is binnenin een langwerpige kooi-konstruktie gemaakt van zinkprofielen en de bollen zijn daaraan verankerd.

Omdat de lampen vervangen moeten kunnen worden is een konstruktie gemaakt  waar de drie fittingen voor de lampen aan zitten. Die konstruktie kan vanuit de onderkant van de voet los- en vastgemaakt worden. Deze geeft ook weer extra stevigheid. De lampen kunnen gedimd worden met een dimmer in de voet.Die voet is van plaatmateriaal dat afgewerkt is met Hammerite.

Na een heel voorzichtig transport staat hij nu op zijn plaats.